lørdag 25. februar 2012

BOBLER & TAPAS





I kveld ventes gode venner...











Holder på å gjøre i stand til kveldens innrykk av gode venner. Har dekket bordet, og skal snart lage mat. Kjøttboller ble laget i går, så det er ikke så mye som tar tid i dag. Rart med det, man tror at alt liksom er ferdig, men så holder man på som en gal allikvel.. 
Badet må shines, gulvet må gåes over selv om man gjorde det i går...oj vinduene, full av snutmerker etter liten puddelgutt. Ser ting hele tiden som bare må ordnes. Jeg skulle ønske at jeg klarte å gjøre som mange sier, å ta vasken dagen etter, men det går jo ikke :/ Synes jeg ser støv og sk... overalt ..

Kveldens meny blir ihvertfall:

Albondigas - spanske kjøttboller
Scampi med chilli
Kyllingspyd marinert i yoghurt og krydder
Skinke
Cherizopølse
Ovnsbakte båtpoteter
Aioli
Oliven
Godt brød
og salat med melon, feta og pinjekjerner

Til dette drikker vi, (ihverfall den kvinnelige delen av laget)  - Cava :)

Til dessert blir det noe så enkelt som disse frosne "vannbakkelskulene" man finner i fryseren i butikken og nougat fra Jacobs utvalgte. ( prøver å gjøre det enkelt for meg selv ;)  )

En liten tapasbuffet alla Gab, ikke nødvendigvis så spansk, men godt blir det.









Mens jeg spinner rundt her, og pisker resten av familien rundt til rydding av rom etc. har jeg en trofast følgesvenn som kun er en halvmeter unne beina mine til enhver tid. Godt han er kjapp på potene så jeg ikke tråkker på han :)




Ønsker deg en hyggelig lørdagskveld, hvor enn i landet du nå er ...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar