tirsdag 20. mars 2012

MAS OG ATTER MAS













Dette er synet som møter meg, hvis jeg snur ryggen til leksene et par strakser..

Jeg blir rett og slett så utrolig lei av å høre den gnagende masestemmen min som går på autopilot. 
Her om dagen gikk jeg så langt at jeg truet med å leie inn leksehjelp, det skulle jeg selvfølgelig ikke gjort, vesla kollapset nesten av sjokk (over hva mor var i stand til å få seg til å si, i ren frustrasjon) og mor brukte mye dyrebar leksetid på rette opp fadesen.

Men når ryggen snus og smådamene sniker seg bort en liten stund, er en kompis klar til å ta over plassen, hadde han bare tatt et par oppgaver også !

Må vel poengtere at smådamene er veldig snille og greie......
.......................og veldig flinke til å utsette hjemmarbeidet sitt.


Ett brennende ønske fra denne kanten, litt lenger skoledag - litt færre lekser.



Jeg er vel ikke den eneste masemammaen?





5 kommentarer:

  1. Lekser er bare noe stort tull! Jeg synes egentlig det ikke skulle vært lov. Når de er på skolen så er det DER skolearbeidet skal gjøres. Det er absolutt ikke vår jobb å være lærere når det gjelder skolearbeid. Det er det folk som har betalt for å være.
    Hihi.. Så det. Min mening. ;)
    Nå har ikke jeg skoleunger enda, men til høsten blir det nok leksemas her i heimen også. Ser jo veldig lærevillig ut den krøllete karen her da.. ;) Fnis. synd det du sier, at han ikke kan ta en oppgave eller to.. ;)

    Håper leksene ble ferdig idag og, og at du får en fin kveld. Klem :)

    SvarSlett
  2. Hællandussen for en skjønning på stolen:)
    Måtte smile og humre litt her nå ♥

    Jatakk til leksefrie skoler!!
    Har hatt mange år med MAS her og:)
    Nå er mine store, en på ungdomsskole og en som begynner der til høsten, og da kommer vi vel ikke unna hjemmearbeid uansett... og det at de bblir større, betyr IKKE at de gjør det mer frivillig!!

    SvarSlett
  3. Hmmm, jeg har aldri tenkt over det med lekser. Det var vel egentlig bare sånn det var. Og min lille tulle er bare 8 måneder, så lenge igjen til skolealder. Skal spørre min mor, spesialpedagogen, hva hun egentlig synes om lekser. Uansett, voffsen var bare superskjønn :)

    SvarSlett
  4. Helt enig med deg!! Masse energi går bort til mas...og frustrasjon??
    Men å ha en sånn erlig leksevenn må vel hjelpe på!? :-)
    Fin dag til deg!!
    klm ingrid l

    SvarSlett
  5. Herlig bilde!

    Enig med deg når det gjelder lekser..
    Vi har en gutt på 9 år som har haugevis av lekser
    som han skal gjøre i løpet av uka - "litt" hver dag.
    Når vi har 3 unger så tar det fryktelig masse tid og
    han er sliten etter en lang dag på skolen...
    ..litt lenger skoledag + leksefri = perfekt!
    Det hadde vært tingen...

    ..har forøvrig en gutt som begynner på skolen til
    høsten så blir spennende å se hva som skjer da :)
    Tror vi skal ha gratis leksehjelp, det er kjekt....

    Koselig at du legger igjen spor
    etter deg når du har vært hos meg..
    Det er så hyggelig å se hvem
    som titter innom meg!

    Ønsker deg en superfin dag!

    Stor klem
    :)

    SvarSlett