onsdag 6. juni 2012

MATPAKKETIPS




Jeg synes det er viktig og gøy med god matpakke som gleder smådamene.


Her er mine tips til en litt mer spennende åpning av "pakkematen" ;)

Til venstre ; Vita kornblanding, oppskåret frukt og hele peanøtter. Vann.
                         Øverst høyre ; Halv skive med prim, pasta med kalkunboller, mais og agurk. Og banan. Vann.
             Nederst høyre; Spagetti bolognese med litt salat, skive ost, bringebær og usaltede cashewnøtter. Termos med te.



 Venstre; Båndspagetti med kjøttsaus av kyllingkjøttdeig. Hvitløksbaguetter. Bær.
Høyre; "Tacoslufse" ( holder seg helt fint fra dagen før, bare kutt ut tomat, for den blir så "vannete" ). Ananas og vann.





Jeg prøver å lage mer middag enn det som spises, når vi har middag som fint kan spises kald og kan fraktes i matboks.
Kjøp matboks med mange små rom eller kjøp mange små tett bokser :)
Tar kortere tid å lage en slik matpakke enn å smøre skiver synes jeg.




Håper du kanskje har fått et tips eller to, dette er slagere hos mine to damer ihvertfall :)




Ha en fin torsdag!




3 kommentarer:

  1. Sånne innlegg liker vi:)
    Tips til matpakker er aldri feil...
    Jeg har, etter 9 år gått veldig lei av matpakkesmøring... og ja, de burde lage den selv nå når de er 13 og 15 år, hehe:)
    Men du vet, dette med morgninger, ungdommer og tid liksom... like greit at jeg gjør det:)

    Men må innrømme at de ikke alltid blir så spennende!! I perioder er jeg flink med middagsrester, men det sklir fort ut igjen... huff...

    Nå fikk jeg en dytt i baken igjen, i morgen blir det litt grillridde og knaske på på skolen for de håpefulle ♥

    SvarSlett
  2. Smådamene dine er jammen heldige:)
    Takk for gode tips!
    Hvor får man tak i de fine matboksene med flere rom? Jeg sender lillemor med flere små bokser - det trenger jeg jo ikke nå:)

    SvarSlett
  3. Så flink du er; dette var veldig inspirerende!! Har du tips om hvor man kan få kjøpt små plastbokser som passer i Blafre matboksene? Mine to er så glad i Blafre, så de er vel ikke klar for å bytte ut de med andre matbokser helt ennå :) Klemmer

    SvarSlett