torsdag 23. august 2012

BRUNOSTEN 2 ÅR






Og det er ikke hvilken som helst Brunost.
 Men jeg, Bruno  -  og jeg fyller hele 2 år i dag!

HIPP HIPP HURRA!

To år siden jeg ble født av min yndige sorte mamma, på et sted som heter Blaker, en times tid utenfor hovedstaden. 
Jeg har en brun bror, og tre sorte søstre, sikkert like vakre som jeg husker min mor.

Nå har det seg sånn at jeg ble kjøpt av Fam Gab, og endte som urban bygutt.
Nå bor jeg i en koselig bydel i Oslo, og jeg ruuuler i gata.
Matfar er alltid tidlig på´n, så jeg er først ute på tur av alle gutta -  det liker jeg.

Bestekompisene, de heter Miro og Leo. Og den fineste dama i nabolaget heter Ariel.
Jeg blir hoppende glad når matmor kjøper seg litt tid, og sprer pølsebiter rundt i hagen, som jeg kan lete etter. 
Eller sparke fotball, der er jeg nemlig som guttunger flest - fotball er kult!




Innenfor denne døra er det Brunosten som er sjef, altså meg. 
Jeg sier klart og tydlig fra, hvis det høres ut som det er noe skummelt på ferde.. det kan være seg tyver eller rett og slett ene pappa´n i klassen til Julia. Han liker jeg nemlig ikke...





 Mye kan sies om meg, men at jeg er en lett modell å fotografere er å overdrive kraftig.
Jeg ser opp, jeg ser ned, det gjespes, slikkes, og helst løper jeg avgårde akkurat i det matmor prøver å knipse meg.

Å sitte pen og stille er det kjedeligste som finnes for glade hurragutter som meg.

Nå håper jeg matmor har stelt i stand en skikkelig Pedigreekake med hundegodispynt til meg...
og hvor er forresten ballongene, sprekke ballonger det er elsker jeg!!  




- Voff lissom!





5 kommentarer:

  1. Hihi, skjønneste Brunosten ♥
    Gratulerer så masse med dagen!!
    Ble det kake?

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Hipp hurra for verdens skjønneste 2 åring!!
    klm ingrid l

    SvarSlett
  4. Hurra for herligste Brunosten!! Det kuleste navnet du har, skjønner godt du ruler i gata di:)
    Tenker det blir satt stor pris på deg i dag, av den snille familien du bor hos.
    Skal si du som din matmor har "en god penn" - Herlig tekst, jeg ler meg igjennom:)
    Gog helg til deg og din skjønne matmor!

    Ps. her i huset er dessverre lillemor livendre redd for de firbente....Vi jobber med saken, kommer seg nok tenker jeg:)

    SvarSlett
  5. Gratulerer til herlige Bruno! Tenker han er sjef i gata ja:)
    Bestevennen til min lille firbeinte tibetanske spaniel Joy har husets pus til bestevenn og lekekamerat. Her er det liv når de løper etter samme leken.

    Fin helg/Eva

    SvarSlett