mandag 17. september 2012

SUPPEMANDAG





Et av høstens mål, er mere fisk og bli bedre på å lage hjemmelagede supper.
Les; mannen skal bli bedre på suppelaging ;) 

I dag hadde vi hjemmelaget tomatsuppe til middag.
En suppe vi lager ofte, og som er lett å lage..




Gode råvarer, kjøpt i bydelens grønnsaksbutikk.
Vi kaller butikken bare for "Gutta på hjørnet"
Plommetomater, rødløk, hvitløk, balsamicoeddik, oregano og / eller timian er hovedingredienser.




Jeg elsker supper og vi må virkelig lære oss flere gode suppeoppskrifter.
Oppskriften på denne suppen finner du her..



Nå skal det sies at dette er ganske lettvint altså.
Og smaker såå mye bedre, og er sikkert 100 ganger sunnere enn kjøpt suppe.





Hei!



I dag har jeg hatt fri. 

Har gjordt en del ærender som levert bøker på biblioteket, levert klær på renseriet, handlet, luftet Brunosten osv...
Ikke problem å få dagene til lå gå.

Men det jeg alltid unner meg på fridager er god frokost med god kaffe, kanskje litt avis eller blogglesing  med "God morgen Norge" surrende i bakgrunn. 
En liten stund, før man tar tak i dagen.
Jeg skal jobbe de to kommende helgene, så da er det lov å kose seg litt ekstra - selv på en mandag :-)


Nå er det tv´n som roper.
 71´ Nord, etterfulgt av krim på TV2, står for tur.



Ha en fin kveld!







8 kommentarer:

  1. Så herlig den så ut,den må prøves!!
    Her har vi hatt fiskesuppe i dag,men ikke hjemmelaget da...
    Jeg er også veldig glad i supper så oppskrifter er kjekt å bli tipset om!! :-)
    Nydelig fin uke til deg,kos deg med mandagstv...beste dagen det!! ;-)
    klm ingrid l

    SvarSlett
  2. Nam, det så godt ut! Jeg er ikke noe flink til å lage supper, tror jeg må prøve meg på det snart - det er jo så godt!

    Kos deg i kveld *klem*

    SvarSlett
  3. Mmmm, det så godt ut!!
    Det skal ikke så mye til og lage hjemmelaget nei, og det er jo 100 ganger bedre:))
    Her er vi veldig glad i supper ♥

    Deilig med mandagskos ja, og vel firtjent hvis du skal jobbe to helger:))

    Ha en fin fin kveld;)

    SvarSlett
  4. Satt nett å leste om Hellstrøm her og oppgjøret hans mot boller og Grandiosa,han vil at me skal lage alt fra bunnen av og så sunnt som mulig,men det er jammen ikkje lett alltid så du er jo kjempeflink som lager suppe fra bunnen av,er jo så mykje bedre og sunnere:)Trur det er Grandiosa ein gang i mnd hos oss,hihi men ville aldri hatt Hellstrøm heim her og sett enkelte måltidet elles.
    Herligt med ein fridag!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Det så godt ut, nydelige bilder.
    Takk for oppskriften.
    Kan trenge å lære meg flere supper fra bunnen jeg og.

    Fin ny uke til deg!
    - AC

    SvarSlett
  6. Dette ser godt ut!:)Så gode råvarer, stor forskjell på hjemmelaget og posesuppe, mye mer næring og mindre E-stoffer også.. kan jeg tenke meg!Flotte bilder!:)Klemmer fra Humlehagen:)

    SvarSlett
  7. ÅÅÅÅ det der må jeg virkelig bare prøve.
    Er Toros beste venn når det kommer til supper desverre.

    Men NÅ skal jeg prøve =)

    SvarSlett
  8. Høst er suppetid. Supper er godt, og absolutt "ordentlig mat" når den lages fra bunnen. Jeg har faktisk aldri laget tomatsuppe med ferske tomater, kun hermetiske - så dette skal jeg prøve neste gang.

    Bloggen din er fylt meg glede, og fine ting som jeg liker å lese om. Jeg kommer garantert igjen! :-)

    SvarSlett