lørdag 29. desember 2012

FORBEREDELSER




Jeg vet at disse bildene har vært vist ørten ganger før..
Hadde meeer enn gjerne laget nyttårsmaten på dette kjøkkenet !


Vakker inspirasjon kan vel ikke vises for ofte? ;)


Hadde ikke vært meg i mot å ha en slik gang - oi oi så nydelig!


Nydelig julepynt. Gammelt og nytt, akkurat som jeg liker det..

(Bilder fra Bo Bedre)
Lyst, lekkert og delikat - ja takk !!




Hei!



Er dere lei julen?

Jeg er ikke lei enda, koser meg med den lune stemningen i vi har i huset.
Men etter nyttårsaften, ryddes det ganske fort ut.
Men det klargjøres..mer hvitt inn. 
 Og det gledes!

Planlegger meny, og foreløbig har konklusjonen landet på; helstekt oksefilet, pastinakkpuré, hasselbackpoteter og rødvinsaus.
Klassisk og godt.

Problemet er desserten...!
Har du noen tips?
Kommer jeg ikke opp med en bedre idé, så blir det panna cotta.
 Det er så lett å lage, men har servert det så mange ganger at jeg har lyst på noe mer "sprelsk"...
Her blir det stille og rolig med familie, 10 stk til bords.



- ut i bilen, frese rundt og fikse til den store kvelden!




Klem fra meg !




5 kommentarer:

  1. No trudde eg et øyeblikk at du hadde det kjøkkenet,så nydeligt og eg kunne godt tenkt meg så flott,tenk å ha stor nok plass og nok penger og lage seg drømmeboligen,sukk:)
    Eg begynner å bli klar for å ta jula ut,men tar alt på likt så får eg det gjort,då må det ein bukett blomster inn i hus:)

    Eg synest Dronning Maud dessert er veldig godt,har laga den idag og me er fem og alt for,hihi:)

    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder, fantastisk flott hus!!
    Og jeg hadde faktisk ikke sett bildene før:)

    Her er jeg veldig lei julepynten, men har lovet de andre at det skal stå til nyttår!! Men tirsdag ryker ALT:)
    Gleder meg til og få litt space igjen, og litt mer rent på en måte, hehe:))

    Ha en flott nyttårsfeiring!
    Gleder meg til og følge bloggen din også i 2013 ♥

    SvarSlett
  3. Nydelig og lys leilighet. Ja, det blir neste års juleønske :)
    Den hvite vinteren her på Sørlandeet har forvandlet seg til reg og is. Rene skøytebanen utenfor her....synd jeg ikke har kunstløpskøytene mine lenger ;)

    Har handlet det meste til nyttårsaften. Det blir stort koldtbord med mye forskjellig. Må vel ut og strø litt her i morgen slik at nyttårsgjestene holder seg på beina.

    Fin romjul til deg.

    SvarSlett
  4. Vi liker flott inspirasjon,det er jo det som inspirerer,herlige bilder!!
    Skal bli litt godt når juleferien er over,for det blir rett slett for mye mat...og digg...
    Og når man attpåtil er sengeliggende så gjør det definitivt noe med buksestørrelsen,hihi!!
    Kos dere masse på nyttårsaften!!
    Her blir det pinnekjøtt med riskrem til dessert...kjedelig altså!!
    Takk for mange koselige kommentarer inne hos meg i året som har gått,så blogges vi vel videre i 2013!! ;-)
    klm ingrid l

    SvarSlett
  5. Hei - nydelige kjøkkeninspirasjonsbilder - hadde ikke vært meg i mot med et slikt kjøkken heller:)

    Dessert - jeg er jo uhelbredelig sjokoladeglad, så tips fra meg må jo bli innen den verden; sjokoladefondant, melkesjokoladepannacotta, sjokolademousse .....:)

    Ha en fin søndag - og nyttårsaften i morgen - klem fra Bente.

    SvarSlett