mandag 31. desember 2012

NYTTÅRSBORDET
















HEISANN ALLE !


Et lite bildras fra kveldens bord.
Det er tåke, regn og veldig mørkt i hovedstaden.
I tillegg til en noget stresset vertinne, ble kvaliteten på bildene så som så ;-)


Her er vi alle i jobb for å tilberede kvelden.
Jentene rydder og ordner rommene sine. Lufter Bruno og hjelper til så godt de kan. 
Havner dog ofte forran Nrk Super. Men det må jo også være lov, når man er liten.

Her blir det helstekt oksefilet med rødvinssaus. Halve stekte tomater med urter og parmesan. Stekte poteter. Aspargis, sopp og sukkererter.
Til dessert blir det sjokolademousse.

Vin og bobler ligger til kjøling.

Stjerneskudd i massevis og masse hvite freshe blomster er kjøpt inn, 
Så nå er det bare å få dratt litt over gulv og bad så er vi klare.
Så får vi håpe regnværet gir seg litt før midnatt....


Dette blir ingen "fest", her er halvparten godt over 70 år, så det blir stille og rolig.
De siste årene har vi prioritert "gamle" foreldre på nyttårsaften i stedetfor venner.

Godt å glede de mens man kan :-)



Ønsker alle en fantastisk kveld og et riktig godt nyttår!




Kos dere - snart smeller det !





6 kommentarer:

  1. Heisann du :-)
    Så innbydene og flott bord! helt nydelig spør du meg. Som vanlig elsker jeg bildene dine, hvilket redigeringsprogram bruker du?
    og så fine stoler du har !!
    Heldig gjester - blir stille og rolig her også, foretrekker det fremfor full fest ! men smeller, ja det gjør det nok,,,,rakkettshowet er allerede begynt hører jeg! Ønsker deg og dine alt godt for det nye året og gleder meg til å følge den fine bloggen din i 2013.
    Godt Nyttår ! klem

    SvarSlett
  2. LEKKERT!!
    Og så den menyen då, vann i munnen :-)
    Godt nyttår
    Klem fra Linda :-)

    SvarSlett
  3. Så innbydende og flott bord:)kos dere masse ikveld og nyt maten:)
    Godt nyttår skjønne deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Nydelig dekket bord du viser.
    Ønsker deg og dine ett godt nytt år, gleder meg å følge deg i 2013 også.
    Kos dere masse i kveld og ja det er viktig å ta vare på hverandre mens vi kan.
    Klem

    SvarSlett
  5. Godt nyttår kjære vennen!! Takk for alle koselige ord i året som har gått, som du vet setter jeg så stor pris på de, deg og din flotte blogg:-) Ønsker deg og dine alt godt i 2013. Gleder meg til å følge deg videre:-) Nyttårsbordet ditt var super lekkert!! Gjennomført og stemningsfullt:-) Varm klem fra meg.

    SvarSlett
  6. God fortsättning och ett fantastiskt år 2013 önskar jag dig!!
    Kram Emma

    SvarSlett